KONCERT – 14 KWIETNIA (PIĄTEK) – GODZ. 18.00
Duet: Janusz Kasprowicz i Stanisław Marinczenko

KONCERT – 14 KWIETNIA (PIĄTEK) – GODZ. 18.00
Duet: Janusz Kasprowicz i Stanisław Marinczenko

Poezja śpiewana

PODZIEMIA KOŚCIOŁA GIMNAZJALNEGO

BILETY W CENIE 30 ZŁ. DO NABYCIA W CHOJNICKIM CENTRUM KULTURY
ORGANIZATORZY: Stowarzyszenia Centrum Kultury Podziemia w Chojnicach,

Parafia pw. Ścięcia św. Jana Chrzciciela w Chojnicach
WSPARCIE FINANSOWE – Urząd Miejski w Chojnicach

Janusz Kasprowicz – muzyk, kompozytor, autor tekstów. Jest twórcą i liderem zespołu Projekt Volodia, znanego m.in. z brawurowych aranżacji utworów Włodzimierza Wysockiego, wspólnych koncertów z Mirosławem Baką, transmisji w radiowej Trójce ze studia im. Agnieszki Osieckiej oraz występów na ważnych wydarzeniach kulturalnych w całym kraju. Propagator, znawca i miłośnik twórczości Włodzimierza Wysockiego, juror podczas festiwali, pomysłodawca oraz dyrektor cyklicznych wyfarzeń: festiwalu im. Włodzimierza Wysockiego „Wołodia pod Szczelińcem”, wrocławskiego Festiwalu „Pieśniarze Niepokorni”, Lwowskich Dni we Wrocławiu oraz dyrektor artystyczny
koncertów m.in. „Nocy Bardów” podczas Festiwalu Trzech Kultur we Włodawie. Stanisław Marinczenko – “wielowymiarowy” muzyk, multiinstrumentalista (gitary, pianino, buzuki, akordeon, mandolina, harfa …) Aktywnie udzielający się w wielu gatunkach muzycznych, poza piosenką literacką można usłyszeć jego dźwięki w kimatach irlandzkich i elektrogotyku. Koncert duetu odbiega od stylistyki typowej dla występu bardów. Bogate instrumentarium, takie jak: akordeon, buzuki, mandolina i oczywiście gitary, zmienianie przez wykonawców, niebywale urozmaica brzmienie, które eliminuje monotonność występu, zwłaszcza podczas wirtuozerskich popisów multiinstrumentalisty. „ Kasprowicz i Marinczenko czarują widza autentycznym zaangażowaniem w niebanalny przekaz uczuć i wizji artystycznych, sięgając do źródeł, nieraz zapomnianych, nieraz pominiętych. Kasprowicz czaruje głosem zlokalizowanym gdzieś pomiędzy barwną matowością Wysockiego a intelektualną chrypką Waitsa, Marinczenko czaruje instrumentami (gitara, mandolina, buzuki, akordeon) dokumentując zachodnią dekadencję wschodnią perfekcją brzmienia.”

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *